Home/E-commerce/Amazon lanceert `social shopping` met Facebook Amazon lanceert `social shopping` met Facebook Amazon pakt uit met nieuwe apps op basis van Facebook. Personen die hun profiel hebben gekoppeld aan de online boetiek krijgen voortaan inzage in de beoordelingen van hun contactpersonen over de producten die te koop zijn op Amazon.com. De cadeauwensen van vrienden verschijnen eveneens. Amazon heeft de sociale functies deze week gelanceerd – geen toeval dat dit net gebeurt nu de periode van de kerstshopping is aangebroken. 2013-11-25Comment Amazon benadrukt dat de surfgewoonten en aankopen niet gedeeld zullen worden en dat er geen enkele Amazon-activiteit zal verschijnen op Facebook zonder toestemming van de gebruiker. Alleen informatie uit openbare wenslijstjes zal gepubliceerd worden en gebruikers krijgen de mogelijkheid om zich uit te schrijven. De beoordelingen en wensen te zien krijgen Als u zich niet heeft uitgeschreven, krijgt u voortaan de beoordelingen van uw Facebook-contacten over de geëvalueerde of gezochte artikelen. Met deze sociale bewijzen wil Amazon bezoekers stimuleren om een product te kopen. De verlanglijstjes hebben hetzelfde doel en, nog belangrijker, geven bezoekers de mogelijkheid om iets te kopen voor iemand anders. Wensen en aankopen delen Omgekeerd heeft Amazon het mogelijk gemaakt voor gebruikers om hun verlangens makkelijker te delen via Facebook. Het delen van Amazon-aankopen op Facebook werd mogelijk gemaakt dankzij een toonaangevende koppeling van het sociaal netwerk aan de bevestigingspagina. Sociale suggesties Tenslotte gebruikt Amazon de gegevens die afkomstig zijn van de “likes” op Facebook om kopers persoonlijke aanbevelingen te doen. Genoeg troeven dus om zijn eindejaarverkopen te boosten! Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address