Home/Mobile marketing/Swingen de mobiele verkopen de pan uit tijdens de eindejaarsfeesten? Swingen de mobiele verkopen de pan uit tijdens de eindejaarsfeesten? Volgens de Digital Index 2013 van Adobe zal het aantal verkopen via tablets tijdens de feesten in Europa groeien met 60%; het aantal verkopen via smartphone met 97 %. 2013-11-19Comment Als we deze studie mogen geloven, zouden de mobiele terminals goed moeten zijn voor 12,4% van het totaal aantal online verkopen, wat neerkomt op een stijging van 68% op jaarbasis. Deze stijging zou een stuk hoger zijn dan in de Verenigde Staten, waar de mobiele terminals 14% van de online verkopen zouden genereren, een groei van 40% op jaarbasis. Als deze twee groeipercentages niet veranderen in 2014 zal het percentage van het totaal aantal Europese online verkopen op mobiele toestellen even hoog of zelfs lichtjes hoger zijn dan dat van de Verenigde Staten. Voor Europa voorziet Adobe een piek in de verkopen nu op 9 december, met een transactievolume dat 2,74 keer hoger ligt dan het daggemiddelde van de online verkopen in 2013. De beste week zou die van 9 tot 13 december zijn. Tijdens de hele feestperiode zou Europa een transactievolume moeten optekenen dat 1,42 keer hoger ligt dan het dagelijks gemiddelde van de online verkopen van 2013. Mark Phibbs, vicevoorzitter EMEA-marketing bij Adobe stelt het volgende vast: “Het is een feit dat tablets de show hebben gestolen van andere mobiele terminals en drie tot vijf keer meer online verkopen genereren dan smartphones. Maar dat neemt niet weg dat de transacties op smartphone sneller groeien dan die op tablets, in alle Europese landen die we hebben bestudeerd.” Dit fenomeen is misschien te verklaren door de recente komst van de smartphones met groot scherm (phablet). Volgens Mark Phibbs mogen cyberverkopers dan ook niet vergeten dat ze voor hun mobiele strategie ook rekening moeten houden met smartphones, niet enkel met tablets. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address