Home/Business Intelligence/De beursgang van Twitter wordt getest om het Facebook-scenario te vermijden De beursgang van Twitter wordt getest om het Facebook-scenario te vermijden De Beurs van New York heeft zaterdag een levensgrote test gedaan van het langverwachte debuut van Twitter op de markt. Het doel van deze maatregel is eenvoudig: het soort problemen vermijden dat de beursintroductie van Facebook heeft bemoeilijkt. 2013-10-28Comment De New York Stock Exchange (Nyse) doet geregeld testen tijdens het weekend, maar het is de eerste keer dat ze een marktintroductie simuleert. Ze deed dit op vraag van haar leden; velen onder hen hebben immers de chaotische eerste pasjes van Facebook op de Nasdaq in mei 2012 meegemaakt. De Nyse heeft zaterdag voornamelijk twee zaken uitgetest: of het systeem een grote hoeveelheid trafiek kon verdragen en of alle bedrijven die een bestelling plaatsten, snel een mail krijgen met de bevestiging van de uitvoering van de transactie. De eerste beursnotering van Twitter is voorzien voor 7 november. De Nyse en de Nasdaq waren allebei in de running om de beursplek van Twitter te worden, maar uiteindelijk heeft de Nyse het gehaald. Tal van analisten hebben uitgelegd dat de storingen die de beursintroductie van Facebook op de Nasdaq om zeep hebben geholpen, gunstig zijn geweest voor de Big Board. De Twitter-operatie, waarmee men 70 miljoen aandelen wil plaatsen tegen een prijs tussen 17 en 20 dollar per stuk, zal de grootste beursintroductie van een internetbedrijf zijn sinds Facebook, dat 421 miljoen aandelen verkocht tegen 38 dollar per stuk. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address