Lay`s lanceert de eerste interactieve multichannel tv spot in België

IP TV, de reclameregie van RTL, onthult zijn eerste interactieve tv-campagne die gekoppeld is aan mobiele toestellen en het web. Een initiatief dat uitgevoerd wordt in samenwerking met het media-agentschap OMG en gerealiseerd werd voor rekening van het bekende chips-merk Lay`s. Wat uitleg…

post-image-3

De gebruikers zullen in de volgende dagen de nieuwe communicatiecampagne van het merk Lay`s kunnen ontdekken. Het bijzondere aan deze eerste "Connect fast-moving" campagne, met steun van IP TV en het media-agentschap OMG, is wel de interactieve dimensie.
Telkens de Lay`s spot uitgezonden wordt op de zenders RTL TVI, Club RTL of Plug RTL, verwittigt een jingle de kijker vooraf dat er een interactieve spot volgt (bij het begin van  de reclame-onderbreking). Deze jingle heeft een dubbel doel: enerzijds wil hij didactisch werken, door de kijker uit te nodigen om naar de RTL TVI, Club RTL of Plug RTL applicatie te gaan via zijn tablet, iPhone of via de website. Anderzijds spoort hij de kijker aan om aandacht te hebben voor de spot van de genoemde adverteerder.
Zodra de Lay`s spot loopt zullen dan op de tablet  de verschillende formaten (showbox, interscreen) verschijnen op een manier die volledig gesynchroniseerd is met de uitzending van de tv-spot, dit dankzij een technologie die door RTL ontwikkeld werd voor zijn tablet en smartphone apps.
De kijker kan dan op een van de vertoonde formaten klikken, om dan doorgesluisd te worden naar de website van Lay`s, waar hij uitgenodigd wordt om op zijn favoriete smaak te stemmen, en dat terwijl hij toch voor zijn tv blijft. De smaak die de meeste stemmen krijgt van de gebruikers maakt het meeste kans om uitgebracht worden voor de grote distributie.
Met andere woorden: door de interactiviteit die de "Connect" functie biedt, kan elke kijker onmiddellijk een potentiële stemmer worden, dankzij de combinatie tv-tablet/smartphone/web.

Back to top button
Close
Close