Eurostar brengt een versie van zijn merkcampagne uit op de sociale media

De spoorgigant ijlt heen en weer tussen Londen en Parijs, daarin bijgestaan door tv-reclame en de sociale media. Een nieuwe merkcampagne, verdeeld in België en gemaakt door het agentschap AMV BBDO. Ongewone beelden, te ontdekken in filmpjes…

De nieuwe campagne van Eurostar draait hoofdzakelijk  rond twee video`s: de eerste, gewijd aan Londen, is bestemd voor de Belgische en Franse markt, terwijl de tweede video over Parijs zich richt naar het Verenigd Koninkrijk. Beide reclamefilmpjes zijn gebaseerd op hetzelfde stramien, namelijk de onverwachte kanten van beide hoofdsteden tonen. Het artistieke werk is van de hand van cineast Simon Ratigan die fotografen en cameramannen en -vrouwen uitgestuurd heeft naar de straten van Londen en Parijs, met de opdracht scènes uit het dagelijkse leven vast te leggen, maar ook gebeurtenissen die zich op ongewone plekken afspelen.
De video`s (90, 60 en 30 seconden) worden sinds 21 oktober uitgezonden op onze tv-kanalen.
Maar Eurostar heeft er ook voor geopteerd om zijn campagne meer impact te geven op de commerciële platformen van het bedrijf, op de sociale media, in zijn nieuwsbrieven, in zijn magazine Metropolitan, dat verkrijgbaar is aan boord van de treinen en in de terminals.
De sociale strategie van het bedrijf gaat nog een stuk verder, want ook  de reizigers worden aangespoord om hun eigen verhalen en foto`s van Londen en Parijs te delen, en wel via Twitter, met de hashtags #wheninlonden en #wheninparis.
Parallel met deze initiatieven werd er een microsite ontwikkeld om deze content te verzamelen. Daar zullen de auteurs van de beste verhalen elke week beloond worden met Eurostar tickets.
Deze verhalen zullen ook dienen om op het einde van het jaar een nieuwe versie van de reclamespots te maken, maar deze keer met de content die de reizigers gedeeld hebben.
Last but not least hebben ook bloggers deelgenomen aan het communicatiewerk, via anekdotes over hun reizen naar Londen en Parijs. Er zullen ook extra versies van deze filmpjes verkrijgbaar zijn, waarin men meer te weten komt over de beelden in deze films.
De activering van de campagne op de sociale media wordt in België opgevolgd door het agentschap CLM BBDO.
De campagne is te bekijken op: po.st/wrpSHp

Back to top button
Close
Close