Twitter onthult zijn cijfers

Voor zijn beursintroductie heeft Twitter zijn cijfers moeten prijsgeven. Het minste dat erover gezegd kan worden, is dat deze de verwachtingen van de investeerders niet echt inlossen… Maar Twitter stelt gerust dankzij zijn percentage inkomsten uit het mobiele, een sector waarin Facebook had teleurgesteld sinds zijn introductie in 2012.

post-image-3
De omzet van Twitter, afkomstig uit reclame, is bijna verdrievoudigd in 2012 tot 316,9 miljoen dollar. Tijdens het eerste semester van 2013 bedroeg de omzet 253,6 miljoen, maar dat heeft het Californische bedrijf er niet van weerhouden – en dat is eigenaardig – om een nettoverlies te lijden van 69,3 miljoen. Twitter, die dit jaar mikte op 600 miljoen dollar, zal zijn doel waarschijnlijk niet bereiken, het heeft meer dan 400 miljoen dollar verloren sinds het begin. Laat ons preciseren dat het hier om de belangrijkste IPO van een hoogtechnologisch bedrijf gaat sinds de IPO van Facebook in 2012.
Het IPO-project van Twitter doet dus denken aan dat van Facebook, van wie het begin van de beursgang moeizaam verliep omdat men vond dat het bedrijf te hoog was ingeschat gezien zijn moeilijkheid om een omzet te verwezenlijken met mobiele toepassingen.  Maar toch lijkt het erop dat Twitter deze rem niet heeft omdat 65% van zijn inkomsten afkomstig zijn van mobiele gebruikers.  
 
Back to top button
Close
Close