Home/Business Intelligence/Criteo gaat Nasdaq te lijf! Criteo gaat Nasdaq te lijf! De groep, die zijn zetel heeft in Parijs, heeft een officieel dossier ingediend bij de Sec (Securities and Exchange Commission), de Amerikaanse beurswaakhond, met het oog op zijn beursintroductie. De Franse start-up, gespecialiseerd in online reclame, heeft de ambitie om 190 miljoen dollar te verzamelen (142 miljoen euro) door zijn beursintroductie op de Nasdaq. 2013-09-19Comment De groep, die zijn zetel heeft in Parijs, heeft een officieel dossier ingediend bij de Sec (Securities and Exchange Commission), de Amerikaanse beurswaakhond, met het oog op zijn beursintroductie. De Franse start-up, gespecialiseerd in online reclame, heeft de ambitie om 190 miljoen dollar te verzamelen (142 miljoen euro) door zijn beursintroductie op de Nasdaq. Het bedrijf heeft zich doen gelden als leider in de “publicitaire retargeting”. Dit is het identificeren van internetgebruikers die naar een verkoopssite zijn gegaan zonder iets te hebben gekocht. Criteo stelt hen vervolgens reclameaanbiedingen voor van gelijkaardige producten wanneer ze naar andere sites gaan. De klanten van Criteo, zoals de site voor reisreserveringen Expedia, de computerproductent Lenovo of de distributeur Macy`s, betalen het bedrijf alleen als klanten daadwerkelijk klikken op de reclamebanners die zich op hun scherm vertonen. De groep profiteert volop van de mutatie van de reclame-investeringen van adverteerders die meer en meer kiezen voor internet ten nadele van de traditionele media. Het initiatief van Criteo zou als testcase kunnen gelden op een moment dat de investeerders hopen dat de geprogrammeerde beursgang van Twitter de beursintroducties in de technologiesector een nieuwe boost zal geven, verzwakt als deze is door de rampzalige eerste beursdagen van Facebook. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address