Home/E-commerce/InternetVista zal toezien op de economische belangen van Delhaize en Luminus InternetVista zal toezien op de economische belangen van Delhaize en Luminus De specialist in het bewaken van internet toepassingen werd zopas belast met de monitoring van de sites van de merken Delhaize en Luminus. Twee nieuwe contracten voor InternetVista, die ook betrekking hebben op het bewaken van "de kwaliteit van de klantenervaring", en wel via transactionele monitoring. Om zo ervoor te zorgen dat de e-commerce platforms miljoenen euro besparen. Een woordje uitleg… 2013-09-17Comment Met transactionele monitoring kan men de performantie van een site nagaan, door de te controleren of het parcours van een gebruiker op de site vlot verloopt. In het geval van Delhaize zal InternetVista voortaan ervoor zorgen "regelmatig de performantie te controleren van het traject dat een klant aflegt wanneer hij een aankoop verricht op een van de e-commerce sites van deze keten, vanaf de startpagina tot aan de betaling van de bestelling", legt Cédric Braem ons uit, oprichter van InternetVista.Met dit systeem zal, wanneer de aankoopprocedure te lang duurt omwille van het te traag laden van de site, of wanneer een etappe afgebroken wordt voor het betaalscherm, het team van Delhaize automatisch verwittigd worden van deze mislukking.Volgens InternetVista kunnen "deze waarschuwingen duizenden euro`s redden bij het omzetcijfer van e-commerce sites: wanneer een aankoop te lang duurt, en het een lastige operatie wordt voor de gebruiker, dan zal die de operatie staken en naar de concurrent gaan".Voor Luminus voert InternetVista eenzelfde soort bewaking uit, deze keer toegepast op de procedure voor het onderschrijven van een nieuw contract bij deze elektriciteitsleverancier. "Wij gaan dus veel verder dan enkel het controleren van de bereikbaarheid van een site", verklaart Cédric Braem. "Wij kunnen voortdurend de kwaliteit evalueren van de gebruikerservaring op de site van een bedrijf. Hoe meer voldoening deze ervaring geeft, hoe positiever de perceptie van het merk zal zijn.Een dimensie die nu fundamenteel geworden is voor marketing professionals, in een tijdperk dat het internet op vele verschillende schermen geconsumeerd wordt! Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address