Een gouden versie van de iPhone en een low-costmodel om China te verleiden

Tim Cook, de baas van Apple, heeft gisteren in Cupertino, in de zetel van de Californische groep, niet één nieuw model van zijn smartphone voorgesteld, maar twee. Een “normale” versie, de “5S” die komt met een nieuwe processor (A7), 56 keer sneller dan de allereerste iPhone, en die digitale afdrukken kan lezen, en een low-cost versie, de 5C.

post-image-3
De groep, die geen enkel nieuw product heeft voorgesteld sinds de iPad Mini bijna een jaar geleden, hoopt hiermee een nieuwe impuls te krijgen en een gedeelte van zijn achterstand op Samsung op het vlak van smartphones in te halen. Apple hoopt ook om de Chinese markt te verleiden. De groep heeft trouwens een specifieke productpresentatie voor China voorzien. Het is ook erg waarschijnlijk dat Apple een van de komende dagen een overeenkomst zal aankondigen met China Mobile, de Chinese operator die 700 miljoen gebruikers telt. Nochtans zal de low-cost worden verkocht aan 599€, we hebben al meer aanlokkelijke low-cost aanbiedingen gezien… Zijn financiële aantrekkingskracht is te danken aan het feit dat hij wordt verkocht aan 99€, met een twee jaar durend engagement.
Visueel gesproken is de iPhone 5C te krijgen in 5 flash-kleuren (die sterk lijken op die van de Nokia Lumia en c°) en werd het accent gelegd op de behuizing en de mogelijke kleurenversies. Beide toestellen zullen onder iOS7 worden gelanceerd vanaf 20 september in de grootste landen en voor kerstmis in de hele wereld.
Het tijdperk waarin Apple een hoog groeipercentage had, gecombineerd aan uitzonderlijke marges, lijkt volgens de analisten achter ons te liggen. Het merk met de appel mikt voortaan vooral op een hoge groeimarge.
De fans van Apple leken wat teleurgesteld na de keynote. De voorgestelde evoluties van de iPhone 5S, zoals de digitale herkenning waarmee je zelfs je apps kan betalen in de Appstore via je afdruk of de indrukwekkende kwaliteit van de gerealiseerde foto’s, zonder de designversie in het zilver en goud van het nieuwe model, volstonden niet om de honger van de fans van het merk te stillen. Het is waar dat we al heel lang wachten op een echte innovatie, nu Steve Jobs er niet meer is…
Back to top button
Close
Close