Home/Social networking/Online rekruteringsplatform zet de markt op zijn kop Online rekruteringsplatform zet de markt op zijn kop "Interim Management projects" is geen job board zoals de andere: het nieuwe platform van online rekrutering gericht op profielen van “interim manager” gooit het klassiek economisch model voor HR-prospectie omver. De kosten zijn niet meer ten laste van de bedrijven, maar worden gedragen door de kandidaten die een missie zoeken! Een woordje uitleg.. 2013-06-26Comment De crisis zet heel wat gewoonten op de jobmarkt op zijn kop. Bedrijven worden vandaag geconfronteerd met een conjunctuur die nog onzekerder is en soms uitmondt in plotse economische groei. Dan moeten ze in staat zijn om tijdelijk hoger kaderpersoneel te vervangen, te herstructureren, hun activiteiten uit te breiden, snel een nieuw project te ontwikkelen.. Het Interim Management biedt bedrijven die te kampen hebben met de wisselvalligheden van de conjunctuur een gericht antwoord door ze toegang te bieden tot gekwalificeerde profielen tijdens een beperkte periode (gemiddeld 9 maand in België). Het nieuwe platform Interim Management projects, gelanceerd door twee dynamische Brusselse ondernemers, wil nog verder gaan door het klassieke economische model van de job boards omver te gooien. Bedrijven moeten hier niet langer de kosten van het rekruteringsbureau dragen: het zijn wel integendeel de (zelfstandige) managers, op zoek naar een interimopdracht, die hun portefeuille bovenhalen om de rekruteerders te kunnen ontmoeten! Anders gezegd, met dit nieuwe "candidate board" kunnen de rekruteerders de kosten van een interim managementbureau (30% van de dagelijkse facturatie) opheffen door de interim managers een krachtige en kwalitatieve matrix voor prospectie te bieden. Een markt in volle groei omdat men schat dat er ieder jaar meer dan 5000 werknemers van meer dan 45 jaar bijkomen. Het economisch model van Interim Management projects (de site werd ontwikkeld door Spleen Creation) functioneert met een abonnementsformule van 15 €/maand, ten laste van de kandidaat-“interim managers” (50€/maand om toegang te krijgen tot de bedrijvendatabase). "We zijn erg ver verwijderd van de kost van ongeveer 5.000€/maand die men betaalt voor een interim managementbureau. Dat betekent dat de kandidaten maar een halve dag moeten werken om hun abonnement van 20 maanden terug te betalen,” zegt men bij het bedrijf. "Bovendien zijn de aanbiedingen voor opdrachten gratis, in tegenstelling tot het economisch model van de meeste job boards waar de tarieven schommelen rond 1.000€ per advertentie.” De nieuwe "candidate boards", gericht op profielen van "ervaren managers op zoek naar gerichte opdrachten” beschikt al over een indrukwekkende database die zo’n 12.000 interim managers in contact brengt met 10.000 bedrijven die potentieel zijn geïnteresseerd om een interim manager aan te werven.” Merk op dat bedrijven moeten blijven betalen om toegang te krijgen tot de database van de kandidaten. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address