Carrefour gaat sterk van start in het mobiele en sociale universum!

De grootwarenhuisketen Carrefour zet vandaag de grote stap en investeert zwaar in de uitbouw van zijn mobiele sites en zijn vestiging op de sociale netwerken. Een strategie die samen met Mobilosoft uitgewerkt werd.

post-image-3

Een trend die bescheiden begon in 2012, maar nu agressiever voortgezet wordt: de grootwarenhuizen bouwen hun digitale aanwezigheid uit naar mobiele toestellen en de sociale platformen. Kwestie van zich aan te passen aan de gewoonten van de klanten die steeds vaker voorzien zijn van een smartphone.
Een nieuwe stap die Carrefour vandaag zet samen met partner Mobilosoft, een start-up gespecialiseerd in de ontwikkeling van mobiele sites.
Concreet heeft het mobiele project van Carrefour betrekking op het online brengen van de centrale portaalsite (m.carrefour.be), alsook de mobiele sites van de drie merken van de groep Carrefour in België (Carrefour Supermarkten, Carrefour market en Carrefour express).
Elk segment heeft zijn eigen grafisch universum. Een koppeling met het ERP van het bedrijf Carrefour laat de 650 winkels van de groep in België toe om automatisch updates uit te voeren, terwijl men via een zoekmachine recepten van de site Carrefour market kan vinden op zijn mobiele telefoon - handig voor gebruikers die zonder inspiratie zitten tijdens het boodschappen doen.
Het project onder leiding van Mobilosoft omvat ook het beheren van de gegevens van alle Carrefour winkels op de sociale netwerken Foursquare en platformen zoals Google Places, Google Maps, Google+.
"In de nabije toekomst zullen diezelfde gegevens ook gebruikt worden op Facebook, zodat de klanten het dichtstbijzijnde verkooppunt kunnen vinden vanuit dit sociale netwerk", aldus Georges-Alexandre Hanin, oprichter van Mobilosoft.
Volgens Véronique Marichal, Digital Marketing Manager bij Carrefour is "de responstijd van de mobiele sites zeer performant, en bovendien is de uitwerking ervan heel snel gebeurd".

Back to top button
Close
Close