Herschikking bij de directie van DigitasLBi en Razorfish

Ewen Sturgeon werd benoemd tot CEO van DigitasLBi International met de taak de social marketing pijler van het agentschap verder uit te bouwen. Michael Karg van zijn kant neemt het roer over bij het digitale agentschap Razorfish International.

post-image-3

DigitasLBi en Razorfish kondigen een nieuwe internationale directie aan, specifiek voor elk agentschap, als gevolg van de wereldwijde fusie van Digitas en LBi die in februari jongstleden aangekondigd werd.
Ewen Sturgeon, momenteel CEO van LBi International (met basis in Londen) zal zijn verantwoordelijkheden uitbreiden tot CEO van het gefusioneerde internationale netwerk van DigitasLBi. De Oostenrijker Michael Karg van zijn kant (met basis in Parijs), huidig Voorzitter EMEA en COO van Razorfish en Digitas, werd benoemd tot CEO van Razorfish International.
DigitasLBi verklaart deze herschikking door het feit dat "de twee marketing en technologienetwerken (DigitasLBi en Razorfish) verder gegroeid zijn op internationaal vlak en voortaan een specifieke verantwoordelijke nodig hebben om de groei van de respectieve agentschappen te verzekeren".
Ewen, voorheen Algemeen Directeur EMEA van LBi, is geboren in Schotland en woont in Londen met zijn vrouw en vier kinderen. Zijn voornaamste uitdagingen zullen erin bestaan om de strategische visie te combineren met het creëren en verdelen van content om zo de prestaties te optimaliseren van de "earned, paid and owned" kanalen. Dit alles op internationaal vlak, in een sfeer van samenwerking.
Ewen is zijn loopbaan begonnen als oprichtend vennoot van Wheel (een pionier in digitale marketing in het Verenigd Koninkrijk); hij heeft een actieve rol gespeeld bij het uitwerken van digitale strategieën voor sommige van de grootste klanten van LBi, zoals Etihad, BT en Marks & Spencer.

Back to top button
Close
Close