De gebruikers houden van de `sherpa` merken!

De merken die als `sherpa` beschouwd worden zouden de gebruikers naar nieuwe toppen leiden, zo blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Arnold Worldwide. Goed om weten wanneer men een ijzersterke sociale strategie op het oog heeft…

post-image-3

Een recent onderzoek uitgevoerd door Arnold Worldwide naar het gedrag van 2.400 gebruikers, leert dat 81% van de mensen merken verkiest die hen begeleiden bij het nemen van beslissingen en waarmee zij hun doelstellingen kunnen bereiken.
Het onderzoek geeft die merken de benaming `sherpa merken` mee, omdat zij in staat zijn om de gebruikers beter advies (en meer tevredenheid) te bieden terwijl het ook gevierd wordt wanneer zij hun top bereiken.
"Wij noemen hen `sherpa` omdat zij in staat zijn om advies te geven terwijl de gebruiker ook kan genieten van zijn successen", legt Neela Pal uit, Directeur internationale merkenstrategie bij Arnold Worldwide.
Zo moet een `sherpa` merk in staat zijn om nuttige en eenvoudige informatie te verschaffen aan de gebruiker, terwijl het hem ook helpt om oplossingen op problemen te vinden.
Het ultieme doel van de `sherpa` merken zou dus het begeleiden van gebruikers zijn bij hun hele parcours, of het nu gaat om hun gezondheid te verbeteren of hun financiële onafhankelijkheid, of doelstellingen in hun leven te bereiken.
Uiteindelijk moedigen dat advies en de steun een groter vertrouwen in het merk aan, en verhogen zij de loyauteit aan het merk. Eens het doel bereikt, hebben de merken er belang bij om dit succes te vieren en te belonen.
Denk hieraan bij het uitbouwen van uw marketingstrategie op de sociale netwerken…

Back to top button
Close
Close