iOS zuigt publiciteit aan, en voor Android is het een strop!

Het mobiele ecosysteem van Apple trekt de adverteerders meer aan dan dat van Google: 75% tegenover 25% voor Android. De cijfers!

post-image-3

Het economisch model van Android, gebaseerd op gratis gefinancierd door reclame, kan maar moeilijk doorbreken in vergelijking met het meer "hermetisch gesloten" model van Apple.
Het laatste rapport van de Amerikaanse regie MoPub geeft aan dat in het eerste trimester 2013 het aandeel van de publicitaire uitgaven, besteed door de adverteerders op het IOS platform, met 12,4% gestegen is, tegenover een daling met 24,1% op Android. Het mobiele platform van Apple trekt meer dan de helft van de reclame-uitgaven (display), wat neerkomt op 75,5% van de banner-aankopen. Ter vergelijking, de Android omgeving vertegenwoordigt minder dan 25% van deze uitgaven.

Volgens de regie MoPub zou de dominantie van Apple op de mobiele reclamemarkt te verklaren zijn door een hoger conversiegehalte naar aankoop. De gebruikers van iOS toestellen zouden haast allemaal over een iTunes/App Store account beschikken, een belangrijk voordeel voor de adverteerders: "een klant die door een reclame verleid wordt die hij in een app ziet, is eerder geneigd om de weg naar de AppStore te nemen". Bovendien zetten de reclames gemaakt voor de iOS omgeving over het algemeen meer aan tot engagement en interactiviteit, dan de reclame ontwikkeld onder Android.

Back to top button
Close
Close