Hoe Sudpresse 165.565 fans kon lokken in 6 dagen!

De wedstrijd "Ik ga trouwen" die door de kranten van de groep Sudpresse (La Meuse, La Capitale, …) georganiseerd was op Facebook, heeft in amper 6 dagen heel wat fans gelokt. 165.565 mensen om juist te zijn, die het mediamerk "leuk vinden". Simpel, maar verduiveld efficiënt!

post-image-3

De tweede editie van de wedstrijd "Ik ga trouwen", georganiseerd door Sudpresse, kent veel succes op Facebook! De werkwijze lijkt op het eerste zicht simpel en evident. Alleen dat de behaalde resultaten leerrijk zijn vanuit marketing en communicatie standpunt.

De inrichter van de wedstrijd ging uit van de volgende hypothese: "De thematiek rond het huwelijk blijft populair, en kan dus als grote lokker dienen. Vooral wanneer de `wortel` van de wedstrijd de moeite waard is: een droomhuwelijk winnen ter waarde van €50.000". Verleidelijk, niet? Het publiek was in elk geval te vinden voor het idee van deze wedstrijd die in 3 aparte fasen verliep:

1. De deelnemers werden uitgenodigd om zich in te schrijven op de Facebook pagina van de wedstrijd, door er een foto te plaatsen van het paar, plus een korte beschrijving en hun volledige gegevens. Om te kunnen deelnemen aan de tweede fase, moesten de deelnemers een minimum van 50 stemmen halen voor hun foto.

2. De volgende fase speelde zich af op de pagina`s van de kranten uitgegeven door Sudpresse (La Meuse, La Nouvelle Gazette, La Province, Nord Eclair en La Capitale).  Wat neerkomt op 50 foto`s van koppeltjes die gepubliceerd werden tussen 25 maart en 30 maart.  Tijdens de jacht op stemmen moest men een sms sturen die de code bevatte van de foto, op basis van het principe één sms, één stem. 31.000 sms`en werden zo tijdens die fase gestuurd.

3. De eindfase werd uitgespreid over een publicatie van 6 dagen, waarbij de grote winnaar door loting bepaald werd.
De gepubliceerde foto`s werden gekozen uit de foto`s die het meeste stemmen kregen op Facebook (en die meer dan 50 stemmen gekregen hadden).
Uiteindelijk heeft de Facebook pagina van de wedstrijd 165.565 fans gelokt en niet minder dan 512.701 bezoeken in een kleine week tijd!
Sudpresse voorziet al een 3e editie van de wedstrijd,  en stelt zich daarbij 200.000 fans tot doel.

Back to top button
Close
Close