Home/Online media/Proximedia focust zich opnieuw op de Benelux Proximedia focust zich opnieuw op de Benelux De groep Proximedia heeft zopas zijn financiële resultaten gepubliceerd voor het jaar 2012: de netto geconsolideerde winst bedraagt 3,6 miljoen euro, een groei met 16,8% tegenover het jaar tevoren. De groep heeft ook aangekondigd dat hij zijn strategie terug wil richten op de Benelux, gezien de kwetsbare economische context in 2013. 2013-03-29Comment De economische crisis heeft blijkbaar geen grote impact gehad op de resultaten van de groep Proximedia, die opnieuw een stijging neerzet van al zijn belangrijke cijfers. Dankzij de groei van verkopen en diensten met 7,4% konden de verschillende entiteiten van de groep (BeUp, Globule Bleu, Bezoom, enz.) de grens van de 55,3 miljoen euro omzetcijfer overstijgen. Dat is een netto winst van 3,6 miljoen euro, een stijging met 16,8% in vergelijking met het vorige jaar. De exploitatiewinst (EBIT) van zijn kant steeg met 11,1% naar 7,1 miljoen euro. De perspectieven voor 2013 zien er weliswaar goed uit (Proximedia kan immers rekenen op zijn 20.500 klanten om de economische crisis sereen tegemoet te treden), toch heeft de groep ervoor gekozen om zijn strategie te heroriënteren naar de markt van kleine en middelgrote bedrijven in België en Nederland. Deze beslissing om zich opnieuw te focussen op de Benelux wordt ingegeven door "de onzekerheid van de algemene economische context, en de moeilijkheden waarmee de Franse en Amerikaanse filialen van de groep geconfronteerd werden". De groep geeft meteen ook mee dat de positieve evolutie van de operationele cash flow het bedrijf toelaat om zijn beleid van zelffinanciering verder te zetten, terwijl het een nieuwe vermindering van de netto schuldenlasten mogelijk maakt ten bedrage van 2 miljoen euro (voor winstverdeling en uitkering van een eventueel dividend). Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address