Home/E-mail marketing/Personalisering: de sleutel tot uw ROI! Personalisering: de sleutel tot uw ROI! Personalisering van de webervaring leidt tot een gewaarborgde rendabiliteit van digitale campagnes, zo toont een uitgebreid onderzoek van Neolane aan via A-B. 2013-03-22Comment Bij zijn laatste onderzoek (uitgevoerd bij 600 marketeers in heel Europa) wou Neolane begrijpen waarom marketeers tools voor het personaliseren van aanbiedingen ontplooien op hun website, het ritme ontdekken waarmee deze technologie toegepast wordt, en wat de ROI ervan is. De voornaamste conclusie van het onderzoek is dat de real time personalisering van de webervaring een hoge vlucht kent, en dat marketeers heel concreet de ROI ervan meten. Personalisering zal behoren tot de dingen waar de Europese marketeers zich in 2013 en 2014 het meest om bekommeren.In 2014 zullen er 3 keer meer marketeers zijn die een gepersonaliseerde webervaring bieden op hun website dan in 2012 (59% vs 19%). Een tweede belangrijke vaststelling is dat marketeers die met personalisering op het web geëxperimenteerd hebben, dit zeer positief ervaarden: de meesten ervan bevestigen uiterst snel een ROI gegenereerd te hebben. Verder valt te onthouden dat 54% van de marketeers die op hun website een tool geïnstalleerd hebben voor personalisering van de klantervaring, in enkele maanden tijd een ROI behaalde. 31% heeft een ROI in enkele jaren gegenereerd. De marketeers die nog geen personaliseringtools ontplooid hebben rechtvaardigen deze keuze door budgettaire redenen (24%) en redenen van prioriteit (15%). Slechts 4% heeft twijfels over de ROI die een gepersonaliseerde webervaring hem zou kunnen opleveren. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address