Home/Community marketing/Facebook vernieuwt zijn "News Feed" om de reclame te boosten Facebook vernieuwt zijn "News Feed" om de reclame te boosten Het grootste sociale netwerk ter wereld heeft een grafische en strategische verjongingskuur ondergaan: de nieuwe presentatie van de pagina’s met “newsfeeds” wil het engagement van de consumenten versterken, maar ook vooral de reclame-inkomsten verhogen. 2013-03-12Comment Facebook heeft zonet uitgepakt met de nieuwe lay-out van zijn “News Feeds”, die niet echt waren geëvolueerd sinds 2006. De lay-out is “visueler” en “aantrekkelijker” gemaakt om ervoor te zorgen dat gebruikers meer tijd doorbrengen op de site. Het nieuwe design zal voortaan een identieke interface bieden op computers en op mobiele toestellen. Deze cosmetische verandering heeft natuurlijk een commerciële roeping: Facebook wil de inkomsten uit reclame verhogen door de pagina aantrekkelijker en interactiever te maken en minder overrompelend, omdat ze beter is afgestemd op de sociaaldemografische criteria (in functie van de leeftijd, de woonplaats en het geslacht). Het bedrijf van Mark Zuckerberg hoopt zichzelf zo een nieuw begin aan te reiken, gebaseerde op de fragiele vergelijking tussen “het engagement” en “de reclame”. Laatste praktische informatie: de relooking van de site zal, net als de nieuwe reclameruimtes, de komende weken geleidelijk aan worden doorgevoerd. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address