Home/Online media/De iPad doet het goed voor de display De iPad doet het goed voor de display Het laatste onderzoek, uitgevoerd door het reclameplatform MoPub op basis van 90 miljoen ad views, brengt de bevestiging dat de adverteerders grote fans zijn van de iPad. Met zijn CPM van $1,40, lijkt de tablet van Apple de beste vriend van de adverteerders te zijn... 2013-01-18Comment De reden voor de interesse van de merken voor de tablet van Apple is simpel: buiten zijn enorme populariteit waarderen de marketeers ook het gemak waarmee hun communicatie van het computerscherm naar de tablet overgezet kan worden, terwijl die boodschap bij een display campagne op de smartphone herdacht moet worden.De cijfers bevestigen de aantrekkingskracht van de iPad-gebruikers voor de adverteerders: de CTR (click through rate, ofwel de verhouding tussen het aantal clicks op een advertentie en het aantal vertoningen ervan), genoteerd tussen 15 en 31 december 2012, bedroeg 1,7% op de iPad, en 2,2% in de week van 1 tot 7 januari. Een percentage dat hoger ligt dan bij elk ander mobiel platform, inbegrepen de iPhone en de Android tablets (0,9% in de week in januari).Daarom ook is de kost per 1000 impressies op de iPad in december gestegen naar $1,40 (+49% sinds oktober), tegenover $0,99 voor de Android tablets (+69%). De gebruikers van Android toestellen zouden dus minder ten gelde gemaakt kunnen worden dan de gebruikers die op iOS surfen, vermits de adverteerders niet bereid zijn om voor hen evenveel te betalen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address