Blue2purple: een taak tot een goed einde gebracht voor Rendez-Vous.be

Begin deze zomer had Rendez-Vous.be een uitdaging gegeven aan blue2purple: het mobiele omvormen tot een echte hefboom voor rekrutering, waarmee nieuwe leden gelokt kunnen worden  naar de datingsite. Het agentschap heeft daarom een Adwords campagne gelanceerd.

post-image-3

Na drie maanden campagne blijkt het mobiele een performant kanaal te zijn: een CPC die 315% goedkoper blijkt dan het Google Display Network (het netwerk met grafische reclame) van Google en 351% minder kost dan Adwords. De cost per acquisition volgt dezelfde trend: de conversie van bezoeker tot lid kost 29% minder op het mobiele dan op  het Google Display Network, en 20% minder dan bij een traditionele Adwords campagne.

"Uiteindelijk is dit dus een zeer rendabele investering voor de adverteerder", onderlijnt Annick Vandersmissen, oprichtster van blue2purple. "Het mobiele biedt nog onbekende kansen voor bedrijven die hun reclamebudget willen optimaliseren in een periode van crisis. De inventaris is uitgebreid en beschikbaar op zowel het mobiele web als via apps".

Back to top button
Close
Close