Home/Web 2.0/Hoe win je 30.000 fans in 60 dagen? Hoe win je 30.000 fans in 60 dagen? Het agentschap Pycty lanceerde een campagne die hun klant toeliet om 30.000 fans te winnen op twee maanden tijd. 2012-12-04Comment De ervaring van de site F1i.com, gewijd aan Formule 1, illustreert het potentieel van sociale marketing om een doelgroep vanaf nul te stimuleren. Het objectief van de campagne die werd gevoerd door het bureau Pycty, was om de site gekend te maken en tegelijkertijd zijn populariteit te behouden. De resultaten vatten de troeven van sociale marketing goed samen, zeker omdat de strategie vooral focuste op de netwerken: er werden in slechts twee maanden tijd 30.000 fans gewonnen en een gemiddelde PTA (Talking About This) van 6.000. Gehanteerd recept: -Optimalisatie van de site (SEO) om hem Google-friendly te maken-Optimalisatie en aanbeveling van content dankzij de creatie van content met gerichte trefwoorden-Verspreiding van goede content op de sociale netwerken (met gerichte informatie)-Community Management om zowel de gecreëerde artikelen als meer algemene informatie door te sturen over de wereld van de F1-Creatie van een reclamestrategie op Facebook gericht op "Recommended Posts”, omdat internetgebruikers meer geneigd zijn om leuk te vinden wat hun vrienden en communities leuk vinden. De “Recommended Posts” laten toe om de zichtbaarheid van een merk en een product op intelligente wijze te doen toenemen. Balans: De sociale campagne heeft het aantal directe toegangen tot de site opgedreven. De interactiviteit op de sociale netwerken heeft de natuurlijke referencing van de site sterk doen groeien. Voor een succesvolle reclamecampagne op Facebook (met een hoge CTR en een lage CPC), is het cruciaal om een strategie te hanteren voor de verspreiding van een erg gerichte content in reële tijd. “De marketeers van morgen moeten scheppers van content zijn.” Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address