Home/Mobile marketing/93% van Belgische banken heeft geen mobiele site 93% van Belgische banken heeft geen mobiele site Volgens een onderzoek van Mobilosoft hebben de meeste Belgische banken geen site die geschikt is om vanop de smartphonegeraadpleegd te worden. 2012-11-12Comment Het bedrijf Mobilosoft, specialist in mobiele sites voor B2C bedrijven, heeft de aanwezigheid van de Belgische banken op het mobiele internet bekeken. Een eerste vaststelling: waar sommige ketens een mobiele site hebben voor e-banking, heeft 93% van de bankinstellingen geen site die compatibel is met de smartphone wanneer men hun gewone adres (Belfius.be, KBC.be, enz) vanop zo`n toestel wil bezoeken. Erger nog: 72% van de banksites is gewoon onleesbaar op een iPhone of iPad omdat Flash technologie gebruikt wordt. En tot slot, enkel met de mobiele site van ING (mobile.ing.be) kan men het dichtst bij zijnde agentschap vinden via geolocalisering.Verder moet ook opgemerkt worden dat de Belgische banksites over het algemeen te traag laden op een smartphone. Men moet gemiddeld 7 seconden wachten vooraleer de site volledig getoond wordt, en dit terwijl de gebruiker meestal slechts drie seconden wacht vooraleer hij een poging tot verbinding opgeeft."Omwille van deze lacunes in het mobiele internet kunnen de Belgische banken niet beantwoorden aan de verwachtingen van de nieuwe generatie ultra-connected klanten, bij wie de smartphone volledig in hun levenswijze geïntegreerd is", legt Georges-Alexandre Hanin uit, oprichter van Mobilosoft. "Studies hebben echter aangetoond dat 79% van de gebruikers met zijn smartphone vooral informatie zoekt over zijn omgeving wanneer hij buitenshuis is, terwijl 65% van de gebruikers zijn mobiele telefoon ook gebruikt om informatie op te zoeken over producten en diensten." Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address