De mini iPad stelt teleur

De mini iPad is een commerciële flop, meent analist Walter Piecyk van BTIG, voor wie de verkoop van de nieuwe tablet de kaap van 3 miljoen toestellen had moeten ronden bij de lancering. Apple heeft uiteindelijk lagere cijfers aangekondigd… Het aandeel is in vrije val!

post-image-3

Informaticabedrijf Apple kondigde aan dat het 3 miljoen mini iPad’s heeft verkocht op drie dagen. Maar het bedrijf laat niets los over de verdeling tussen de verkoop van de iPad mini en de nieuwe iPad van de vierde generatie… Hoewel men eerlijk kan denken dat de verkoopscijfers van de mini iPad hoger liggen dan die van de iPad 4, blijft het aangekondigde cijfer onder de schattingen van analist Walter Piecyk van BTIG. Deze laatste redeneert dat Apple meer dan 3 miljoen mini iPad’s had moeten verkopen om een gelijke score te halen als de iPad 3 en de investeerders te overtuigen van de commerciële ambities van de nieuwe directie van het bedrijf.

De sanctie volgde onmiddellijk: het aandeel is uit de gratie bij de investeerders, die ontgoocheld zijn over de laatste aankondigingen van de constructeur. De koers stort naar beneden sinds half september en daalde op enkele weken tijd van 700$ naar 576$. Het lijkt erop dat Apple een groot deel van zijn aantrekkingskracht kwijt is bij financiële specialisten…

Back to top button
Close
Close