Home/Campaigns/Bulldozer marketing voor Windows 8 Bulldozer marketing voor Windows 8 De lancering van een van de belangrijkste updates aan het OS van Microsoft zal niet ongemerkt voorbijgaan; want hij zal vanaf 26 oktober in de verf gezet worden met een grote marketing campagne. Doel: 400 miljoen licenties verkopen, en de kaap van 100.000 mobiele apps ronden. 2012-10-16Comment De grootste vernieuwing van de gebruiksinterface sinds het ontstaan van Windows zal gepaard gaan met een grote marketing campagne, zo meent Wall Street Journal. Een grootscheepse overdonderende reclame die het kolossale bedrag van 1,5 miljard dollar zou gaan kosten! Dat is de prijs die Microsoft over heeft om de nieuwe versie van zijn besturingssysteem de markt te laten veroveren, een OS waarvan zowel een versie bestaat voor PC als mobiele toestellen.De Amerikaanse gigant wil Windows 8 in de volgende maanden installeren op 400 miljoen machines. Voor de mobiele toestellen is de inzet nog groter: Microsoft wil binnen de 90 dagen na de lancering van het nieuwe OS 100.000 mobiele apps in zijn online winkel Windows Store hebben liggen (tegenover 3.000 nu).Een taak die op de schouders rust van de nieuwe tablet van Microsoft, de Surface, en waarschijnlijk ook op de toekomstige Surface Phone (als de geruchten waar zijn). Toestellen die 100% door Microsoft ontwikkeld en vervaardigd zijn... Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address