Home/E-commerce/BeCommerce beperkt de geldigheidsduur van zijn label BeCommerce beperkt de geldigheidsduur van zijn label De Belgische vereniging van online winkels BeCommerce legt strengere normen op aan zijn leden: het label zal voortaan twee jaar geldig zijn! Een beslissing die de veiligheid van de online verkoop moet vergroten. 2012-10-04Comment BeCommerce reageert nu op de negatieve bevindingen waartoe de FOD Economie kwam over de rechtsonzekerheid van online winkels.Tot nu behielden de winkels die het befaamde label behaalden, dat voor altijd. "Voortaan is dat niet meer mogelijk, want de wetgeving en de regels van het spel veranderen voortdurend, vooral op de markt van de online verkoop" legt Matthias Dobbelaere uit, ITC jurist bij BeCommmerce.Voortaan heeft het BeLux label een geldigheidsduur van twee jaar, waarna een auditprocedure voorzien is. "Wat ongetwijfeld extra werk zal betekenen voor de betrokken webshops", moet Matthias Dobbelaere toegeven.Ondertussen zijn enkele webshops al op de rijdende trein gesprongen. Volgens Barbara Torfs van de site Torfs.be (winnaar van de BeCommerce Starter Awards 2012) "zal het Becommerce label een stimulans zijn voor de verkoop in onze webshop, want het vertrouwen blijft de essentiële drijfveer bij onze klanten". Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address