Home/E-commerce/Snapstore gooit zich op de online verkoop van wijn Snapstore gooit zich op de online verkoop van wijn De Cameleon-groep, kampioen van de besloten verkoop in België, investeert in het kapitaal van Sacriana, met de bedoeling de grootste online verkoper van wijn te worden. 2012-10-03Comment De site van besloten verkopen Snapstore, die 50% realiseert van het omzetcijfer van de groep Cameleon (60 miljoen euro in 2012), heeft een financiële minderheidsparticipatie genomen in de start-up Sacriana, specialist in de besloten online verkoop van wijnen, en wil zo een positie veroveren in een sector in volle bloei.De groep Cameleon wil dit bereiken via zijn klantenbestand van meer dan 1,5 miljoen leden uit de hele Benelux.De nieuwe commerciële wending van Snapstore werd ingegeven door de realiteit van de Belgische markt: "Wij zien een groot potentieel in de ontwikkeling van de online wijnverkoop. De totale wijnmarkt vertegenwoordigt meer dan 2,6 miljard euro in België. Wij zijn ervan overtuigd dat Sacriana het in zich heeft om een belangrijke speler te worden", aldus Geoffroy Bauer, CEO van Snapstore, die meent dat deze verkoop de groep over 2 jaar tussen de 5 en 10 miljoen euro zou kunnen opleveren.Het nieuwe commerciële project zal gebaseerd zijn op advies aan de klanten en enkele nieuwe voordelen: alle grote online gezette wijnen worden voor elke verkoop geselecteerd en geproefd door een degustatiecomité. Bovendien worden de wijnen het hele jaar door aangeboden aan zeer aantrekkelijke prijzen, tot 30% goedkoper dan de gemiddelde prijs in de detailhandel.De besloten verkoop van wijn kent trouwens een uitzonderlijke groei in de andere Europese landen en de Verenigde Staten, waar een site als Lot18.com zijn eerste handelsbalans afsloot met een omzetcijfer van 25 miljoen dollar (het bedrijf haalde 43 miljoen dollar op bij business angels en venture capitalists). Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address