Brussel wuift de papieren aangetekende post vaarwel!

De papieren aangetekende zendingen, bestemd voor de administratie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, zullen binnenkort via e-mail verzonden kunnen worden.

post-image-3

De Brusselse overheid heeft (in een eerste lezing) de bepaling goedgekeurd met betrekking tot elektronische communicatie.

Het resultaat: aangetekende zendingen zullen in de toekomst vervangen worden door een elektronische versie. Deze kleine revolutie -als gevolg van een initiatief van de Staatssecretaris voor Administratieve Vereenvoudiging Bruno De Lille- werd mogelijk door de erkenning van de elektronische handtekening (via een eID lezer), en zou Brussel tegen eind 2012 25% moeten laten besparen aan administratiekosten. Het is dus niet meer nodig om een document aangetekend te versturen voor een milieuvergunning of huisvestingpremie.

In de marge van deze beslissing werden de laatste jaren verschillende projecten gelanceerd om de administratie te digitaliseren. Zo is het al mogelijk om tal van officiële formulieren online in te vullen via Irisbox, het elektronisch loket van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Back to top button
Close
Close