Home/Mobile marketing/De iPad, slokop van het web De iPad, slokop van het web De hegemonie van de Apple tablet lijkt wel totaal! De laatste cijfers van Onswipe tonen aan dat, als er al concurrentie is, die bijna niet te vinden is op het web: daar gaat de iPad met 98,1% van het browsen lopen! 2012-09-28Comment Cijfers van Apple hadden onlangs aangetoond dat de iPad de concurrentie gewoonweg verplettert als het op surfen aankomt: ondanks de verwoede concurrentie, met Samsung op kop, waren de 84 miljoen in omloop zijnde iPads goed voor niet minder dan 91% van het webverkeer afkomstig van alle wereldwijd geproduceerde tablets.Nu heeft het digitale agentschap uit New York Onswipe een rapport gepubliceerd waarin het noteert dat de iPad de concurrentie nog zwaarder verplettert wanneer men alleen het surfen bekijkt: "Het surfen vanop een Apple-tablet is goed voor 98,10% van het totale surfverkeer vanop alle tablets ter wereld. De grootste concurrent van de iPad, Samsung, moet zich tevreden stellen met een zeer bescheiden marktaandeel van 1,53% met zijn Galaxy Tab gamma. Wat de Kindle Fire betreft, die schittert door afwezigheid op het web!"Andere merkwaardige feiten die blijken uit het onderzoek: de iPad gebruikers surfen langer dan op een iPhone (+56%), maar de eigenaars van een Kindle Fire van Amazon brengen 79% meer tijd door met het surfen dan de gebruikers van een iPad. Begrijpe wie begrijpen kan...Ook te onthouden valt dat het iOS systeem een marktaandeel van 75% blijft houden qua internetgebruik, tegenover 22% voor Android. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address