Publicis neemt LBi International over voor 416 miljoen

Het interactief bureau LBi en de reclamereus Publicis hebben een openbaar overnamebod (OOB) ondertekend met betrekking tot alle aandelen van LBi. Dit bod waardeert LBi op 416 miljoen euro.

post-image-3

Het nieuws dat er een “vriendelijk” overnamebod was gelanceerd door de Franse reclamegroep Publicis op het internationaal en onafhankelijk bureau LBi (oorspronkelijk DAD, opgericht door de Belg Benoit Lips) sloeg in als een bom.

Als het bestuur en de commissarissen van LBi het bod ondersteunen, zal de groep Publicis de aandeelhouders van LBi 2,85 euro contant bieden per aandeel (zonder dividenduitkering). Dit komt neer op een geschatte kapitaalsverhoging van 416 miljoen euro.

De verwerving en integratie van LBi maken deel uit van Publicis’ strategie om de digitale pool van de Publicis-groep te versterken. Het is een feit dat de technologische competenties op het vlak van digitale marketing en communicatie van LBi internationaal bekend zijn.

"Het OOB dat de groep Publicis lanceerde, zal via een Nederlands filiaal worden gerealiseerd. De Franse mediagroep zal het financieren via beschikbare middelen.”

LBi, dat is genoteerd op de Beurs van Amsterdam (netto-omzet in 2011 van 196 miljoen euro) stelt wereldwijd ongeveer 2.200 personen te werk in 16 landen en 32 kantoren, en focust op erg gevarieerde activiteitenpolen zoals digitale imagomarketing, e-commerce, content management, sociale media of nog mobiele marketing voor bekende klanten zoals Lloyds TSB, Volvo, Johnson & Johnson, Coca Cola, Carlsberg en Ikea.

Back to top button
Close
Close