Tag `by verbindt de merken "fysiek" met Facebook

De start-up Tag `by brengt onder dezelfde naam een oplossing op de markt die de merken "fysiek" moet verbinden met hun sociaal publiek. Een vernieuwend product, dat snel afzet vindt in het buitenland.

post-image-3

Het jonge Franse bedrijf Tag `by (opgericht einde 2011), specialist in social marketing, brengt een oplossing op de markt voor bedrijven die op een originele manier voor buzz willen zorgen bij een beurs of promo evenement. Concreet kunnen mensen die op een evenement aanwezig zijn via het Tag `by platform "live" hun sterke momenten delen met hun Facebook vrienden.

De "fysieke" verbinding ontstaat door de interactie tussen een RFID lezer (badge, armband, mobiel, enz.) en een zuil, touch screen tablet / pc. Het Tag `by systeem biedt rechtstreeks toegang tot een Facebook pagina wanneer de gebruiker het scherm "tagt".

Een creatief concept waarmee de merken in de kijker kunnen komen, en zij hun gegevensbestand kunnen uitbreiden (via de tags afkomstig van de Facebook profielen), zonder de ludieke dimensie uit het oog te verliezen van het delen van de gedenkwaardige momenten van een evenement (via foto`s) op een sociaal netwerk.

Volgens Tag `by "onderscheidt de oplossing zich van de concurrentie door zijn open platform (integratie met alle bestaande systemen, inbegrepen CRM), en een webarchitectuur waarmee men zijn klanten vanop afstand een geavanceerd beheer van de boodschappen kan bieden".

Op economisch vlak kent het bedrijf een gestage groei, dankzij zijn internationale aanwezigheid in Frankrijk (J&B, Roche, Longchamps, Disney), België, Hongkong (Louis Vuitton Singapore) of Tel-Aviv (Babyland).

Back to top button
Close
Close