Home/E-commerce/PayPal wil de fysieke winkels veroveren PayPal wil de fysieke winkels veroveren Alle handelaars die een online winkel hebben, kennen het logo van PayPal, de belangrijkste online betaaldienst ter wereld. In de Verenigde Staten schakelt PayPal een versnelling hoger, en biedt voortaan echte kredietkaarten aan met zijn logo. Een eerste proef, vooraleer deze formule misschien uit te breiden tot de 160 landen waar het bedrijf actief is. 2012-08-24Comment Van online naar offline gaan, dat is de strategie van het bedrijf dat tegen volgende lente aanvaard wil worden in "miljoenen winkels".PayPal en Discover verzekeren dat nu al 7 miljoen handelaars de Discover kredietkaart aanvaarden, en dat diezelfde kaart als betaling zal aanvaard worden in fysieke winkels, zoals dat al het geval is bij de 2000 Home Depot winkels en 15 retailers.In deze winkels kon de klant al betalen via zijn PayPal rekening, door een telefoonnummer in te vullen en een pincode om het bedrag over te schrijven. Maar nu belooft Don Kingsborough, vice-president verantwoordelijk voor retail bij PayPal, dat men met een plastic kaart toegang zal krijgen tot de account van de klanten "in de cloud". De kaart zal dus gewoon heel gemakkelijk toegang geven tot de online account. Deze rekening zal gekoppeld zijn aan de klantenaccount ter controle, maar ook aan klantenkaarten of andere kredietkaarten genre Visa.Over de ontplooiing van dit systeem buiten de VS, en de kostprijs van de transacties voor de handelaar, blijven er nog vragen bestaan. De Home Depot winkels verklaren in elk geval dat de kosten die PayPal aanrekent lager liggen dan de kosten die de traditionele kredietkaarten aanrekenen en die als "overdreven" omschreven worden.PayPal eist op wereldwijd vlak 19% van de online handel op, maar is vooral in de Engelstalige landen populair, met 26% in Engeland, doch slechts 12% in Duitsland, 10% in Frankrijk en... 3,5% in België (bron: PayPal). Er is dus nog ruimte voor de plaatselijke operatoren in ons land. Zoals Hi-Pay, ontwikkeld door het bedrijf Hi-Media, dat dezelfde dienst aanbiedt, namelijk online betalingen vereenvoudigen via de betaalkaarten en kredietkaarten die in België gebruikt worden. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address