Emakina ontwerpt een geïntegreerde campagne voor SEAT

Voor de lancering van zijn nieuw model SEAT Mii heeft het merk SEAT beroep gedaan op Emakina. Het agentschap heeft dan ook een 360° actie ontwikkeld die draait rond het evenement "SEAT Top Days".

post-image-3

Het doel hiervan was drieërlei: verkeer genereren naar de SEAT concessionarissen, het nieuwe Mii model lanceren (potentiële kopers aanmoedigen om een proefrit te maken) en een actieve community creëren op de Facebookpagina van SEAT.

Hiervoor heeft Emakina spots gemaakt op de radio, advertenties in de pers en reclameborden, Facebookpagina`s en apps ontwikkeld, een welkomstpagina voor de iPad, ...

Concreet werden de potentiële klanten uitgenodigd om met het merk te communiceren, door een vragenlijst te beantwoorden op een postkaart, die achtergelaten moest worden bij een concessionaris, of door hun foto te posten op de SEAT Facebook pagina door middel van een speciale Facebook app.

Om de kopers aan te sporen om naar de SEAT Top Days te komen, had Emakina het idee om een prijs te geven aan elke 50e deelnemer die zijn foto van het evenement op de Facebook-pagina van SEAT post. Bovendien zal degene die het beste antwoord gegeven heeft op de schiftingsvraag een SEAT Mii winnen.

Op het einde van de campagne werden 2.000 leads gegenereerd, meer dan 1.200 potentiële kopers hebben aan de fotowedstrijd deelgenomen, meer dan 130.000 mensen hebben de website bezocht en 6.000 nieuwe fans zijn lid geworden van de Facebookpagina van SEAT.

Back to top button
Close
Close