De moeilijke weg van de digitale media

De nieuwe digitale media hebben echt wel last om de weg naar rendabiliteit te vinden. Nadat met veel toeters en bellen The Daily gelanceerd werd, de eerste speciaal op maat van de iPad gemaakte krant, meldt de uitgever ervan, News Corp, dat het 30% van het personeel ontslaat...

post-image-3

Het is niet gemakkelijk voor de uitgevers om de goede formule te vinden die de nieuwe digitale media op weg kunnen zetten naar rendabiliteit. The Daily, de eerste Amerikaanse krant gemaakt om exclusief op de tablet te lezen, ondervindt het aan den lijve: de Amerikaanse uitgever ervan, News Corp, meent dat de bedrijfsresultaten niet voldoen, wat de directie ertoe brengt om 30% van de redactie te ontslaan (50 van de 170 personeelsleden).

De besparingsmaatregelen zullen er onder andere voor zorgen dat de editie van de digitale krant beperkt wordt tot het "portret" formaat, terwijl hij tot nu toe zowel in horizontale als verticale versie geraadpleegd kon worden. Het is nu af te wachten of deze drastische oplossing volstaat om het schip drijvende te houden...

Back to top button
Close
Close