"Mobiele" reclame: uitgaven stijgen!

In 2015 zal de "In-Apps" publiciteit 7,1 miljard dollar genereren, zo meent Juniper Research in zijn recente studie over dit onderwerp. Een verschuiving die vooral door de voordelen van de one-to-one marketing aangedreven wordt.

post-image-3

De inkomsten afkomstig van in-app reclame (publiciteit die in mobiele applicaties geïntegreerd is), blijft het groeitempo van het wereldwijde aantal smartphones volgen.

Volgens het laatste onderzoek van Juniper Research zouden de uitgaven voor de "In Apps" reclameruimten 7,1 miljard kunnen bereiken in 2015, tegenover 2,4 miljard in 2012, een verdriedubbeling dus van de inkomsten in amper enkele jaren.

De Verenigde Staten en West-Europa zullen goed zijn voor 60% van deze mobiele reclame-inkomsten.

Deze snelle groei valt te verklaren door de ontwikkeling en verfijning van het Rich Media reclamegenre, en van de voordelen van een gepersonaliseerde communicatie, die massaal de gebruikers van mobiele toepassingen aantrekt.

Bij de laatste telling waren er meer dan 650.000 apps in de App Store van Apple (25 miljard gedownloade apps) en 600.000 apps in Google Play (15 miljard apps gedownload).

Juniper meent trouwens dat het aantal gedownloade applicaties de grens van 66 miljard zal bereiken in 2016, terwijl dat er in 2011 nog maar 31 miljard waren.

Back to top button
Close
Close