Home/E-commerce/Facebook werpt zich op de reclame Facebook werpt zich op de reclame Om wat terrein te heroveren dat het verloren was op de beurs, start Facebook met een reclameoffensief: Facebook Exchange, een "retargeting" oplossing waarmee sites van derden (e-handelaars bijvoorbeeld) zich op het sociale platform opnieuw kunnen richten tot gebruikers die hun pagina`s bezocht hebben zonder tot een aankoop over te gaan. 2012-06-18Comment Deze beslissing wordt gerechtvaardigd door het feit dat één enkele doelgerichte en relevante impressie efficiënter is dan een "massale" verspreiding. Facebook wil deze mediaruimten via de partners factureren per duizend clicks. Met deze beslissing zou een halt toegeroepen kunnen worden aan de koersdaling (-30%) die het bedrijf meemaakte sinds de introductie van het aandeel midden mei 2012. Ter herinnering, het sociaal netwerk telt 900 miljoen leden en genereert 3 miljard dollar inkomsten uit reclame. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address