Home/Mobile marketing/Het verkeer op tablets vertienvoudigd Het verkeer op tablets vertienvoudigd Uit een onderzoek, verricht door Adobe, blijkt dat het verkeer op tablets 10 keer sneller gestegen is dan het verkeer op smartphones. Het aandeel van de tablets in het webverkeer stijgt aan een tempo van meer dan 300%. 2012-05-23Comment Tegen begin 2013 zullen tablets meer webverkeer genereren dan smartphones. Het grote publiek vindt trouwens het surfen op het web vanop een tablet even aangenaam als vanop de pc. Dat is wat blijkt uit het laatste "Adobe Digital Index" rapport, dat wereldwijd de verschillen opspoort op vlak van aansluiting en webverkeer naargelang de door de internaut gebruikte terminal (tablet, smartphone of personal computer -PC).Het rapport beklemtoont tevens dat de tablets nu een kanaal zijn dat zich duidelijk onderscheidt van de smartphones. Terwijl de apps nu een essentieel element uitmaken van elke mobiele strategie, doen de bedrijven er toch ook best aan om te investeren in de optimalisering van hun mobiele webpagina`s voor de snel groeiende groep tabletgebruikers.De voornaamste conclusies van het rapport:-In de eerste twee jaren sinds ze op de markt gekomen zijn, is het gebruik van tablets om op het web te surfen 10 keer sneller gestegen dan dat van smartphones, en verleden jaar groeide het met meer dan 300%. Deze snelle evolutie is gekoppeld aan het hogere verkoopcijfer van tablets, en aan het veel hoger percentage raadplegingen van websites per tablet dan per smartphone-Het aandeel van de tablets in het webverkeer zal het surfen vanop smartphones tegen begin 2013 inhalen; in 2014 zal het 10% bedragen van het totale webverkeer.-Ondanks de aantrekkingskracht van tablets, gebruiken de internauten nog altijd zeven keer vaker hun pc om sites te raadplegen.-Op een moment waarop de bedrijven hun digitale content aan het herdenken zijn, om er een mobiele strategie in te integreren, zijn de tablets stilaan de populairste terminal aan het worden bij het publiek. Digital Chief Marketing Officers doen er dan ook best aan om de voorrang te geven aan de optimalisering van hun content voor tablets, want dat is wat het publiek wil.-De gebruikers van tablets zijn grote online kopers: het gemiddeld bedrag van hun boodschappenwagentje is hoger dan bij andere kanalen. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address