Proximity BBDO en Sappi geven papier een extra dimensie

Gedrukte magazines, een eendimensionaal medium? Sappi Fine Paper Europe brengt daar drastisch verandering in. Samen met Proximity BBDO voegt de papier- en pulpproducent met Layar digitale lagen toe aan zijn What`s Next Magazine. Rechtstreeks via smartphones.

post-image-3

Met zijn What`s Next Magazine inspireert Sappi Fine Paper Europe uitgevers, creatieven en drukkers. Dankzij What`s Next kunnen zij ervaren hoe bepaalde papierkwaliteiten en druktechnieken diepte en textuur toevoegen aan hun publicaties.

Proximity BBDO weet dat Sappi altijd zijn passie voor papier en de laatste trends en innovaties wil delen met zijn klanten. Na de website van dit eigenzinnige magazine ontwikkelde het reclamebureau daarom nu ook een extra digitale dimensie voor What`s Next.

Augmented Reality voor gedrukte magazines

Layar is een gratis augmented reality-applicatie voor iPhone en Android. Door gedrukte content met het Layar-logo in te scannen krijgt de gebruiker toegang tot extra `lagen` digitale informatie zoals beelden, tekst, foto`s of filmpjes. Geen QR-codes, geen omwegen via websites. Alles meteen via de applicatie op uw smartphone.

Optimale wisselwerking tussen print en online

Een Engelstalig artikel over meertalig België? Via Layar krijgt de lezer een `live` interview te zien met Marc Reynebeau, redacteur voor de krant De Standaard, en Béatrice Delvaux, Consultant Editor voor de krant Le Soir. Elk in hun eigen moedertaal.

En hoe ervaren auteurs self-publishing? What`s Next laat hen aan het woord, via Layar kunt u meteen hun boek bestellen.

U krijgt verder ook extra audiomateriaal bij het artikel over Sappi`s werk in Haïti, kunt deelnemen aan een peiling over het gebruik van `slang` in jongerenbladen , en leest de Engelstalige vertaling bij het Duitstalige artikel over de Duitse krantenindustrie.

Sappi en Proximity BBDO laten met Layar de vernieuwende wisselwerking zien tussen gedrukte magazines en digitale technologie.

Back to top button
Close
Close