Home/Webdesign/Emakina koopt Wanabe over en gooit zich in de sociale marketing Emakina koopt Wanabe over en gooit zich in de sociale marketing Het eerste digitale bureau van het land heeft zonet de overname aangekondigd van het handelsfonds van zijn collega Wanabe, gevestigd in Waterloo. Deze nieuwe overname zou een commercieel elan moeten geven aan Emakina in de domeinen van CRM en de activering van de merken op sociale netwerken. 2012-03-29Comment Een nieuwe aardbeving in de kleine markt van de Belgische digitale bureaus! Met zijn overname van Wanabe zet de groep Emakina zijn overnamestrategie van talentvolle bureaus verder. Wanabe had in 2011 een omzet neergezet van 4,2 miljoen euro, maar ging achteruit ten opzichte van het jaar voordien (geklasseerd op de 32ste plaats in de TOP 100 van het magazine Inside Digital Media). Het Waals bureau, gevestigd in Waterloo, heeft een solide reputatie op het vlak van e-marketing en CRM. In het onderhavige geval had Wanabe onlangs innoverende projecten gerealiseerd in merkactivering, CRM en klantenbinding voor bedrijven uit de automobielsector, toerisme, consumptiegoederen en distributie. Het beheer van Wanabe wordt overgenomen door Elsa Nejman, Managing Director en Jonathan Cerneels, Managing Partner. Emakina heeft laten weten dat het zijn competenties onmiddellijk ten dienste zou stellen van de klanten van Wanabe. De overname biedt deze laatste expertise op het vlak van geïntegreerde communicatie en de ontwikkeling van toepassingen, net als negen “Expertisecentra” die het mogelijk zullen maken om nieuwe synergieën te ontwikkelen. Brice Le Blévennec, Chief Visionary Officer van Emakina, zegt over deze overname: “De echte marketing gefocust op de consument en de marketing van sociale netwerken worden almaar strategischer voor onze klanten.” Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address