Home/Mobile marketing/Android neemt leiderschap in Europa op het vlak van mobiele reclame Android neemt leiderschap in Europa op het vlak van mobiele reclame De statistieken over reclameaankondigingen op mobiele telefoons zijn in Europa ten voordele van Android. Het OS van Google loopt voor op iOS met een marktaandeel van 34%. RIM blijft het derde platform... 2012-03-21Comment De onafhankelijke mobiele regie inMobi levert de laatste driemaandelijkse statistieken van zijn netwerk in Europa voor de periode die gaat van december 2011 tot februari 2012. We constateren bij het zien van de cijfers dat het mobiele OS van Android tijdens deze periode een marktaandeel van 34% op het vlak van reclameaankondigingen (15,2 miljard per maand), waarmee hij voor iOS belandt die 28% van de taart in handen heeft. Maar de trend blijft toch in het voordeel van iOS dat tijdens dezelfde periode 5% marktaandeel wint, terwijl Android 1% verloor. De derde plaats blijft nog altijd behouden voor BlackBerry OS, dat standhoudt op 17%. Wat apparaten betreft, preciseert inMobi dat de iPhone 4 de meest populaire smartphone blijft in Europa (9% van de reclames), juist voor de BlackBerry 8520 (7%), terwijl de derde plaats ook wordt ingenomen door een iOS-apparaat: de iPad 1 (6%!). Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address