Een Ethias campagne voor Proximity BBDO

Voor de opening van zijn nieuwe kantoren wou Ethias geen receptie geven, maar vroeg het aan Proximity BBDO om de campagne "Ethias Buurtfiksers - Ethias Bougez pour votre quartier" te ontwikkelen.

post-image-3

Een campagne waarbij Ethias 5.000 euro biedt aan een plaatselijk project dat een wijk wil opwaarderen. Via verschillende kanalen (direct marketing, aankondiging in de pers, affiches, plaatselijke tv en radio) nodigt de actie de bewoners uit om hun projecten voor te stellen. In het plaatselijke kantoor en op de website vinden de deelnemers tools om campagne te voeren voor hun project.
Men kan ook stemmen op zijn favoriete project. En het project dat de meeste stemmen behaalt, zowel van een professionele jury als een publieksjury, krijgt dan de 5.000 €.

Bij de eerste editie, in de regio Ieper-Kortrijk-Roeselare werden 86 projecten ingediend, die in totaal 28.897 stemmen kregen en 37.000 unieke bezoekers op de website. Voor de regio`s Turnhout en Maasmechelen werden 55.000 projecten ingediend met 33.636 en 36.000 unieke bezoekers.

Back to top button
Close
Close