Home/E-commerce/Het moederbedrijf van Albert Heijn koopt de e-commerce site bol.com voor € 350 miljoen Het moederbedrijf van Albert Heijn koopt de e-commerce site bol.com voor € 350 miljoen De groep Ahold en bol.com hebben gisteren aangekondigd dat Ahold de Nederlandse nummer één site van het land, bol.com, gekocht heeft van het investeringsfonds Cyrte Investments en NPM Capital voor een bedrag van € 350 miljoen. 2012-02-28Comment Bol.com is de meest bezochte e-commerce site in Nederland, met meer dan 3,4 miljoen actieve klanten, en een omzetcijfer dat in 2011 de 355 miljoen bereikte. De site biedt haar Nederlands en Belgisch cliënteel een uitgebreide waaier non-food producten, vooral dan boeken, cd`s, speelgoed en elektronica. Bijna de helft van de Nederlandse internauten die al iets gekocht hebben op het internet verleden jaar, deed dat op bol.com; samen kochten zij meer dan 17 miljoen artikels. Bol.com wordt zo de vijfde keten van de groep Ahold in Nederland, en vervoegt Albert Heijn, Etos, Gall & Gall, en Albert.nl. De site zal haar huidige directie behouden en zal in Utrecht gebaseerd zijn. Bol.com heeft met deze verwerving ambitieuze plannen voor Nederland en België. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address