Home/People/Philippe Wallez verkozen tot "Advertiser of the year" Philippe Wallez verkozen tot "Advertiser of the year" De onderscheiding "Advertiser of the Year 2011" werd toegekend aan Philippe Wallez, General Marketing Manager bij ING België. Hij volgt daarmee Peter Claes (VRT) op en Nicolas Lambert (verleden jaar bij Alken Maes, werkt nu voor Darwin BBDO). 2011-12-16Comment De jury die de Advertiser Personality of the Year 2011 moest benoemen, onder leiding van de organisatoren van het evenement (De Belgische Unie van Adverteerders en het magazine PUB) heeft de ultieme onderscheiding uit de reclamewereld toegekend aan Philippe Wallez voor zijn "grote professionaliteit in de reclamesector".Door te kiezen voor de 47-jarige marketing verantwoordelijke van ING Belgium, op een moment dat de banksector een grote crisis doormaakt, beklemtoont de jury dat de Advertiser Personality of the Year vooral een sterke persoonlijkheid bekroont, eerder dan een merk of bedrijf.Onthouden we dat Philippe Wallez sinds 2006 ertoe bijgedragen heeft dat er een vernieuwende, gedurfde en coherente strategie bij ING ontstond, terwijl hij ook blijk gaf van een visionaire strategie, zijn hand er niet voor omdraaide om risico`s te nemen, en voluit ging voor de digitale media.Voor hij bij ING kwam heeft Philippe Wallez achtereenvolgens gewerkt bij Unilever, Hydro Agri Europe en Nosk Hydro Group. In 2000 werd hij in dienst genomen bij ING als Head of Marketing Research Service, om vervolgens in 2003 benoemd te worden tot Manager Retail & Private Banking (voor de provincies Namen, Luxemburg en Waals-Brabant). Sinds 2006 is hij General Marketing Manager. In het kader van deze functie werkt Philippe Wallez samen met de communicatieagentschappen Euro RSCG, Proximity BBDO, Emakina, Square Melon, Aegis Media en Euro Bikker. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address