Home/Social networking/Facebook zou Gowalla kopen om zich in de geolocalisering te verankeren Facebook zou Gowalla kopen om zich in de geolocalisering te verankeren Om de groeiende invloed van Foursquare tegen te gaan, zou Facebook Gowalla gekocht hebben, specialist in geolocalisering. 2011-12-07Comment Volgens CNNmoney.com zou Facebook dit weekend de site Gowalla gekocht hebben. Dat werd in 2007 opgericht en omschrijft zichzelf als een sociaal geolocaal netwerk. De laatste tijd heeft de site zich geheroriënteerd naar de aanmaak van reisgidsen waarbij de internauten zelf een steentje kunnen bijdragen. Gowalla is een rechtstreekse concurrent van Foursquare. Ironie van het verhaal is dat de CEO van Foursquare een persbericht uitgebracht heeft waarin hij de CEO van Gowalla gelukwenst met deze overname, waarmee de geruchten over de overname dus meer gewicht krijgen. De nieuwssite geeft geen details over de financiële voorwaarden van het akkoord, maar meent dat de teams van Gowalla zich voortaan zouden kunnen wijden aan de Timeline functie van Facebook en betrokken zouden kunnen worden bij de ambities van Facebook voor de markt van de mobiele telefonie.Jacques CheminatMeer info op: http://www.lemondeinformatique.fr/ Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address