Home/Online media/Android gaat iOS vooraf qua reclame-inkomsten Android gaat iOS vooraf qua reclame-inkomsten Alle indicatoren wijzen erop: het mobiele platform Android haalt iOS in, zowel qua marktaandeel als op het meer strategisch domein van de reclame-inkomsten. 2011-12-07Comment Volgens het mobiele publiciteitsmodel Millenial Media waren de reclame-inkomsten die in het derde trimester 2011 gegenereerd werden op Android smartphones groter dan op iOS. Alhoewel het hier om een fluctuerende trend gaat, lijkt dit toch een blijver te zijn.Android heeft zich immers meester gemaakt (in de Verenigde Staten) van 49% van de mobiele reclame-uitgaven, tegenover 43% voor iOS (wat neerkomt op 56% van de reclame-impressies voor het OS van Google, 28% voor het iOS van Apple, en 13% voor de BlackBerry). Inkomsten die gedeeld moeten worden met de reclameregieën.Deze kanteling geschiedt exact op het moment dat het markaandeel van mobiele toestellen die onder het OS van Google draaien, dat van de iPhone van Apple overschrijdt. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address