Home/E-commerce/Foot Locker met een Europese webshop Foot Locker met een Europese webshop De Amerikaanse keten Foot Locker, specialist in sportswear schoenen, heeft een e-commerce platform online gezet voor Europa, dat vanaf 23 november beschikbaar is in Duitsland, Nederland, België, Frankrijk en Luxemburg. Een versie voor het raadplegen ervan vanop de smartphone staat in de steigers. 2011-11-29Comment Om de lancering van zijn webshop in de verf te zetten heeft de keten een wedstrijd ingericht die tot 7 december duurt: de internauten moeten het paar schoenen aanduiden dat elke dag het meest verkocht zal worden, met geschenken voor wie de juiste schatting gemaakt heeft. De Amerikaanse groep Foot Locker, die in 1974 opgericht werd, blijft verder groeien. In de loop van het 3e trimester van zijn boekjaar 2011 beliepen de verkopen € 1,4 miljard, een stijging met 8,9% (+7,4% op vergelijkbare basis). De netto winst bedraagt € 66 miljoen, een stijging met 30% tegenover dezelfde periode in 2010. Foot Locker telt 3.400 verkooppunten wereldwijd waarvan een 10 winkels in België. Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address