Loyaltek, nieuwe speler op het terrein van elektronische betalingen?

Dit Brusselse bedrijf lanceert KADOZ, een betaalkaart "op maat" die de handelaars kunnen gebruiken op thematische of geografische basis.

post-image-3

Concreet kan elke keten, shoppingcenter of handelaarsvereniging KADOZ aan zijn klanten aanbieden. Die kunnen deze kaart dan als een klassieke bankkaart gebruiken, maar enkel in de aangesloten winkels.
 
De kaart kan prepaid zijn (een vast bedrag wordt op de lopende rekening gezet), of gebruikt worden als kredietsysteem. "Wanneer een klant iets aankoopt in een winkel, zorgt ons technologisch platform op de achtergrond voor de verwerking van de transactie", legt Robert Masse uit, oprichter van Loyaltek. "De handelaar moet zich dus om niets bekommeren, vooral omdat onze kaart werkt met alle bankterminals die er op de markt zijn. Er moet geen extra materiaal geïnstalleerd worden".

De belangrijkste toepassing van KADOZ is, zoals de naam het al aangeeft, een gift card die door een shoppincenter of een winkelketen aangeboden wordt. KADOZ kan ook gebruikt worden als een geschenkbon op thematische basis (zoals de "ZEN" KADOZ, bedoeld voor de wellness sector) of geografische basis (een kaart die enkel binnen een bepaalde wijk aanvaard wordt).

Loyaltek wil zich zo positioneren als nieuwe speler op de markt van leveranciers van terminals voor elektronische betaling. "Ons bedrijf zal binnenkort als dusdanig gecertificeerd worden", onderlijnt Robert Masse. Een nieuwe concurrent op komst voor Atos, CCV, Hypercom en co?

Back to top button
Close
Close