The Wine Agency: goede flessen worden online verkocht

Het Belgische agentschap voor wijndistributie opent een online winkel, bestemd voor particulieren en vaklui. Het ontwerp van de site werd toevertrouwd aan het Belgische agentschap Intelliga Communication.

post-image-3

Sinds 2007 organiseert TheWineAgency evenementen om wijn te promoten. De site thewineagency.be, die naar eigen zeggen jaarlijks 10.000 internauten over de vloer krijgt, werd aangepast qua ergonomie en content. Maar het echt nieuwe aan de site is de dienst om online te bestellen, waarbij men kan kiezen uit een catalogus met 500 producten.

De selectie die online aangeboden draait voornamelijk rond Franse wijngaarden, met uitstapjes naar wijnen uit Spanje, Portugal, Italië en Zuid-Afrika. De webshop wil ook het verschil maken door bepaalde chateaux aan te bieden die exclusief in België geïmporteerd worden.

De beslissing om een echte webshop te openen wordt volgens Thierry Durand (oprichter) gerechtvaardigd door de evolutie van haar cliënteel, dat "dat zich als een spinnenweb verder uitbreidt via de sociale netwerken Facebook en Twitter". De oprichter van het bedrijf wedt op een verdubbeling van zijn omzetcijfer over 18 maanden. Deze nieuwe richting wijzigt echter niets aan de activiteiten van TheWineAgency in de échte wereld (advies, de aanmaak van kelders, evenementen, en naverkoop).

Back to top button
Close
Close