Nieuwe strategie voor Yuntaa

De Vlaamse startup meldt dat hij zich terug zal richten op de zakelijke markt. Vaarwel, B2C!

post-image-3

Verleden woensdag kregen de particuliere gebruikers van Yuntaa een boodschap waarin hen gevraagd om hun gegevens terug te halen, vermits de back-updienst op 1 december stopgezet zou worden. "Yuntaa als bedrijf zal niet verdwijnen", legt Bart Fonteyn uit in een boodschap aan de klanten. "Wij slaan alleen een andere richting in. In het verleden hebben wij onze aandacht verdeeld tussen de consumentenmarkt en die van B2B. In de toekomst zullen wij ons enkel concentreren op de markt van de bedrijven".

Ondanks de kwaliteiten van zijn backup systeem kon Yuntaa waarschijnlijk niet genoeg opwegen tegen spelers zoals Dropbox, die snel wereldwijd een kritische massa konden bereiken.

In januari 2008 had Yuntaa een injectie van een miljoen euro ontvangen, toegekend door Arkafund, het investeringsfonds van de groep Corelio (De Standaard, Het Nieuwsblad).

Back to top button
Close
Close