Home/Mobile marketing/De bedrijven zijn tot mobiliteit veroordeeld! De bedrijven zijn tot mobiliteit veroordeeld! Bent u op zoek naar nieuw talent? Dan zal u ongetwijfeld gemerkt hebben dat de kandidaten voor de job tegenwoordig met andere factoren rekening houden dan het salaris. Volgens Dr; Joseph Reger (Chief Technology Officer bij Fujitsu Technology Solutions) is een van de belangrijkste `soft factors` bij jonge professionelen... de vrijheid. En dat betekent dus mobiele toestellen 2011-11-02Comment De nieuwe generatie `Y` wil een bepaalde persoonlijke vrijheid behouden bij hun communicatie. Voor de werkgever betekent dit dat hij de nieuwe werknemers moet toestaan dat zij communiceren zoals deze `digital natives` het gewoon zijn in hun privéleven. En dat omvat uiteraard de sociale media, maar, meer dan ooit, smartphones, tablets en co. Volgens Joseph Reger "is het beter om helemaal niet te communiceren dan met het verkeerde toestel". Het is in deze context dat in de Verenigde Staten de trend "Bring Your Own Device" (BYOD) ontstond die zich ondertussen over de hele wereld verspreid heeft.Op het eerste zicht kan het een slecht idee lijken om personeelsleden toe te laten met hun eigen toestel in te loggen op het bedrijfsnetwerk, gezien de risico`s op datalekken en andere mogelijke gevaren. Maar bij de meeste Europese bedrijven valt niet meer te ontsnappen aan deze trend.Joseph Reger besluit "dat het tijd is om regels vast te leggen voor de BYOD. Want dat is de enige manier waarop de CIO de technologische controle in het bedrijf in handen kan houden, terwijl de IT-verantwoordelijken toch bevrijd worden van de zware last om al dit materiaal en de verschillende toestellen te onderhouden". Newsletter Schrijf je in voor onze newsletter en check al het nieuws over e-marketing, startups, digital agencies,… Enter your Email address