NetAffiliation zet koers naar mobiele reclame

De Europese specialist in performance marketing (affiliation) wil de reclamemarkt op het mobiele toestel overhoop gooien, door zwaar te investeren in twee innoverende start-ups: Loodies (koploper in de creatie van vernieuwende reclameformats op mobiele toestellen) en Swelen (specialist in technologie voor distributie van reclame).

post-image-3

Het platform NetAffiliation is aanwezig op de meeste Europese markten, inbegrepen België. Het bedrijf, dat meer dan een honderdtal medewerkers telt en een omzetcijfer neerzet van 36 miljoen euro, biedt de adverteerders (Spartoo.com, Decathlon, Groupon, enz.) een netwerk aan van 85.000 geaffilieerde sites die bereid zijn om hun online campagnes wereldwijd te verspreiden.

Vandaag is de Franse groep, specialist in op performantie gebaseerde publiciteit, de belangrijkste aandeelhouder geworden van de bedrijven Loodies en Swelen, na een gereserveerde kapitaalverhoging. Met de opgehaalde fondsen zullen de twee start-ups hun commerciële capaciteiten kunnen versterken en sneller aan Research and Development kunnen doen in deze volop in beweging zijnde sector.

Dit commerciële en technologische partnerschap is een strategische keuze van NetAffiliation, omdat het bedrijf zo in staat gesteld wordt om internationaal de exclusieve verdeler te worden van de Loodies reclameformats. Ter herinnering, van de display formats Travel en Bounce (advertenties die zich op het scherm verplaatsen naargelang de bewegingen van de smartphone) staat de efficiency bekend. Met de technologie van Swelen kan men bovendien, dankzij innoverende targeting criteria, de publicitaire druk beter onder controle houden.

NetAffiliation wil dus de oplossingen van Swelen voor reclamedistributie verdelen op de verschillende internationale markten, inbegrepen België.

Back to top button
Close
Close